Företagsutveckling är ett mycket brett begrepp som kan innefatta allt från nya teknologier och programvaror, till system, profilprodukter och marknadsföring. Syftet är att ditt företag ska utvecklas framåt och att ni ska hitta en lösning som passar just er och får ert kapital att växa.
Vilken typ av företagsutveckling just du behöver beror naturligtvis på dina nuvarande behov och vad ditt mål är. Vill du locka till dig fler kunder, nå en större målgrupp och öka dina intäkter är det marknadsföring som du bör fokusera på. Marknadsföring kan ske på många olika sätt, men med våra tips blir det både roligare och billigare!
Marknadsföring med profilprodukter
Med hjälp av profilprodukter som snygga tygpåsar med tryck kan du se till att ditt företag syns ordentligt. Det finns en uppsjö av olika profilprodukter att välja mellan, som dina anställda eller kunder kan skylta med ute på vägarna. Satsa gärna på produkter som tröjor, mössor, tygpåsar och paraplyer. Orsaken till detta är helt enkelt för att den här typen av profilprodukt inte kommer gömmas under andra plagg eller förvaras i hemmet. De kommer användas, synas ute och är dessutom i ögonhöjd!
Gerillamarknadsföring
Gerillamarknadsföring är ett ganska roligt koncept som går ut på att chocka (på ett positivt sätt) och skapa uppståndelse. Det kan t.ex. vara så att du använder dig av statyer eller konst som placeras vid vägarna, att du målar företagets logga på ryggen och springer halvnaken genom staden eller att du använder graffiti-liknande målningar för att synas!
Sociala media
Det finns inte ett enda företag som inte använder sociala medier för att nå ut till kunder idag. Med hjälp av sociala medier kan du använda dig av annonsverktyg som gör att din marknadsföring når din önskade målgrupp över hela världen om du så önskar. Det kostar någon slant, men är mycket billigt i jämförelse med annonsering i t.ex. tv eller på radio.